Zielig verhaaltje

FruitForum

Zielig verhaaltje

Berichtdoor Droopy3 » wo 23 jan 2019, 21:20

Ik lees net dat de comice van het zielige verhaaltje ook een bestemming hebben nu. Wie is de volgende denk dat er nog heel wat fruittelers zijn met handel die ze niet kwijt kunnen .
Droopy3

Re: Zielig verhaaltje

Berichtdoor Gertje24 » wo 23 jan 2019, 22:07

Voor u komt het misschien over als een zielig verhaaltje. Voor de betreffende teler een drama en het gevolg van een totale ontwrichting van de marktwerking en kartelvorming, mede door toedoen van overheden.
Gertje24

Berichtdoor Arie 3 » do 24 jan 2019, 09:04

Droopy3 schreef:Ik lees net dat de comice van het zielige verhaaltje ook een bestemming hebben nu. Wie is de volgende denk dat er nog heel wat fruittelers zijn met handel die ze niet kwijt kunnen .

Misschien mankeert er toch wat aan die peren uit het hete droge zuiden. Klein, laat plukken, geel en smartfresh.. Verder zijn cellen met goede fruit al weggekaapt denk ik. Op S2F zie ik ze niet langs komen. Of gaan bvo?
Arie 3

Berichtdoor Inter633 » vr 25 jan 2019, 06:25

Droopy3 schreef:Ik lees net dat de comice van het zielige verhaaltje ook een bestemming hebben nu. Wie is de volgende denk dat er nog heel wat fruittelers zijn met handel die ze niet kwijt kunnen .

Iets meer respect voor je mede collega aub.
Je zal het maar overkomen, vorig jaar vorst nu de droogte en belabberde afzet.

En het geeft aan hoe beroerd de situatie is in sector, momenteel
Inter633

Berichtdoor Teuny » vr 25 jan 2019, 08:44

De overheids uitvoerder de AUTORITEIT FINANCIELE MARKTEN Iis hoofdschuldige van deze ellende.veel werk voor nfo lto glaskracht en Bo akkerbouwom hie een goede oplossiing voor te vinden
Teuny

Berichtdoor Droopy3 » vr 25 jan 2019, 11:46

Nou ik heb toch niks raars gezegd .maar ik weet niet of je het door hebt maar degene die nu fruit leveren doen dit allemaal onder kostprijs . En die water gegeven hebben hebben hogere diesel en stroom kosten en hun investeringsgeld van beregening of druppelen wat kwijt is. En premie bredeweersverzekering pleiten in mijn geval . Er zijn honderden van zulke gevallen die hoor je toch ook niet
Droopy3

Berichtdoor Conference » za 26 jan 2019, 22:52

Het zou beter zijn dat meer mensen eens dat zielige verhaaltje zouden vertellen. Zodat de overheid eens inzien dat ze met de EU koers om het hele Oostblok te subsidiëren om een modern fruitbedrijf te stichten met 100 % subsidie.
De peren liggen voor 2 euro in de supermarkt en ik verlies als enige geld in de keten.
Rusland zijn we ook kwijt al vijf jaar met dank aan de EU.
Ik werk me helemaal te pletter en ik kom geen stap verder.
Dit is mijn zielig verhaaltje! : :mrgreen:
Conference

Berichtdoor Gertje24 » zo 27 jan 2019, 06:56

Dacht je dat onze o zo gewaardeerde overheid dat niet zag? Die vinden het prima dat de prijzen laag zijn door de EUgesubsidieerde Oostblok fruitteelt en de boycot van Rusland. En ondertussen stimuleren ze wel de opzet van grote landbouwbedrijven in Rusland. Zie dat programma van Floortje Dessing bijvoorbeeld waar ze bij de Nederlandse ambassadeur in Rusland op bezoek gaat. En dan zijn er nog sukkels die de EU helemaal geweldig vinden. De vroegere EEG met samenwerking was prima. Maar nu zijn we totaal doorgeschoten. Vooral in de landbouw: landbouwproducten vrij en moeten we concurreren met mede door ons gesubsidieerde bedrijven, maar voor productiemiddelen als arbeid en gewasbeschermingsmiddelen moeten wij hier ineens wel het volle pond betalen. En Den Haag maar lachen. Zooitje
Gertje24

Berichtdoor Arie 3 » zo 27 jan 2019, 08:26

Bobo's als Rutte solliciteren over onze rug naar een baantje in Europa en oost Europa maakt daar lachend gebruik van. Lekker goedkope Oekraïense plukkers. Sturen de migranten naar ons en stoken lekker door op bruinkool. Wat een ezels daar toch in het westen. Helemaal van het padje. :P
Arie 3

Keer terug naar Forum