het is onrustig inde sector

FruitForum

Re: het is onrustig inde sector

Berichtdoor Weer2 » ma 16 maart 2020, 08:00

De rest wordt geholpen en de agrarische sector moet het maar weer zien.
Er wordt weer met twee maten gemeten, met Rusland lieten ze ons ook links liggen.
Maarja het weer wordt droger, stikstof probleem hoor ik niks meer over!!!!
Weer2

Berichtdoor Gertje24 » ma 16 maart 2020, 14:19

Voor de landbouw heet het ondernemersrisico. Voor de rest: we moeten hen hier doorheen helpen. Zo corrupt is Den Haag.
Gertje24

Berichtdoor Droopy3 » ma 16 maart 2020, 17:17

Voor ons is er nog niks aan de hand .de handel gaat gewoon door alleen de prijzen staan wat onder druk omdat de handel er weer misbruik van maakt . Alleen de bloemen boeren hebben het ernorm zwaar die gaan het zelf niet redden lijkt me zo
Droopy3

Berichtdoor Arie 3 » ma 16 maart 2020, 19:27

Bijna alles is op slot. Veel mensen vervelen zich te pletter. En het enige waar ze hun geld kunnen uitgeven is de supermarkt.
Maar ik snap wel dat handel nu even rustig voorraden wegwerkt voor nieuwe te kopen. Export moet ook geregeld worden maar ik denk dat dat onder voorwaarden weer op gang gaat komen. Even rustig aan denk IK.
Arie 3

Berichtdoor Weer2 » di 17 maart 2020, 06:35

Gaat meer handel weg dan je denkt, supermarkten draaien overuren iedereen wil verse producten en natuurlijk de handel praat hier niet over de prijs van het product moet laag blijven. Telers in paniek dat is een mooie situatie voor de handel. TELERS GEEF ZE NIET WEG ook de appel telers jij bepaalt de eindprijs niet de handel. We hebben elkaar nodig dat wordt nog wel eens vergeten ike ike ike ............
Weer2

Berichtdoor Arie 3 » wo 18 maart 2020, 14:26

Inderdaad. Hier collega's die al leeg zijn, die anders tot juli bewaren. Komt ook door ruw wind en hagel maar toch. Er is niet veel. Appels ook niet. Gewoon 80 cent vragen. Over 2 maand gaan ze al over de euro!

Volgende week nog een enorme klapper met nachtvorst in heel europa. Voorjaars fruit vriest er allemaal af. Enorm tekort aan fruit. Het jaar wordt nog gekker dan gek.
Arie 3

Berichtdoor Teuny » do 19 maart 2020, 09:08

Iedere ondernemer kan overheidshulp krijgen ook de fruitteeltsector.het is logisch om de fraudeurs bij de voordeur eruit te halen om mijn belastingcenten zo goed mogelijk te besteden
Teuny

Berichtdoor confbelg » vr 20 maart 2020, 18:34

Daarnet op het nieuws hier in Vlaanderen: Nederlanders die de grens proberen over te geraken om een centje goedkoper te kunnen tanken enz... Hier in Belgie nemen we alle maatregelen om het virus te voorkomen zonder een echte regering te hebben. Zelfs zonder regering wordt Belgie beter bestuurd dan Nederland. Maar ja, stikstof is blijkbaar belangrijker dan een mensenleven. Stel je prioriteiten zou ik zo zeggen :D
confbelg

Berichtdoor Droopy3 » vr 20 maart 2020, 19:24

Ja hoorde ik ook .en hoorde je toen ook dat er massaal Belgen inkopen komen doen in de Nederlandse supermarkten ? En afgelopen weekend de Belgen de kroegen en cafe s in de grensstreek bestormde ? Dus even dimmen zou ik zeggen
Droopy3

Berichtdoor confbelg » vr 20 maart 2020, 19:36

Ja, dat heb ik ook gehoord. Waren blijkbaar grensgevallen
confbelg

Vorige

Keer terug naar Forum