het is onrustig inde sector

FruitForum

Re: het is onrustig inde sector

Berichtdoor Teuny » vr 18 jan 2019, 08:59

Als de fruitteelt de afzet wil regelen komt onmiddelijk de acm in actie .ingesteld door de overheid . Jpk
Teuny

Berichtdoor redjonaprince » vr 18 jan 2019, 15:03

droopy je slaat de spijker zijn kop! helemaal mee eens!
klopt dat belgie nog wel subsidie in de sector pompt en dat voelt voor nl niet goed maar ook daar zal men steeds meer bedrijfsrisico zelf moeten dragen dit geldt voor alle sectoren alleen de land-tuinbouw zijn altijd nog gewend de pet op te houden als het niet meer gaat
redjonaprince

Berichtdoor Gertje24 » vr 18 jan 2019, 19:05

Nou ik kan de pet wel ophouden, maar die blijft verrekte leeg. Kan wel de koeling vanwege regeltjes vervangen, dieselolie tanks kopen omdat er een mangat in moet. En die LTO laat zich nu ook een trekker kenteken inlullen. Nu nog zonder wegenbelasting, maar dat is maar even om iedereen in het hok te krijgen. En een trekker APK om mechanisatie bedrijven door ons te laten sponsoren.
Gertje24

Berichtdoor Weer2 » za 19 jan 2019, 08:29

Gert jij raakt de goede snaar
Weer2

Berichtdoor Arie 3 » za 19 jan 2019, 11:14

Gertje24 schreef:Nou ik kan de pet wel ophouden, maar die blijft verrekte leeg. Kan wel de koeling vanwege regeltjes vervangen, dieselolie tanks kopen omdat er een mangat in moet. En die LTO laat zich nu ook een trekker kenteken inlullen. Nu nog zonder wegenbelasting, maar dat is maar even om iedereen in het hok te krijgen. En een trekker APK om mechanisatie bedrijven door ons te laten sponsoren.

Die LTO is zelf een milieu parasiet die er dik aan verdient. Wat verwacht je van ze. Je krijg toch ook iedere week die reclame folder. Doodziek dat clubje. Stekker er rap uit en een doorstart met wat anders. Maar goed dat heb ik al eens geroepen dacht ik. Overproductie èn parasieten is het probleem.
Arie 3

Berichtdoor Inter633 » za 19 jan 2019, 14:52

Arie 3 schreef:
Gertje24 schreef:Nou ik kan de pet wel ophouden, maar die blijft verrekte leeg. Kan wel de koeling vanwege regeltjes vervangen, dieselolie tanks kopen omdat er een mangat in moet. En die LTO laat zich nu ook een trekker kenteken inlullen. Nu nog zonder wegenbelasting, maar dat is maar even om iedereen in het hok te krijgen. En een trekker APK om mechanisatie bedrijven door ons te laten sponsoren.

Die LTO is zelf een milieu parasiet die er dik aan verdient. Wat verwacht je van ze. Je krijg toch ook iedere week die reclame folder. Doodziek dat clubje. Stekker er rap uit en een doorstart met wat anders. Maar goed dat heb ik al eens geroepen dacht ik. Overproductie èn parasieten is het probleem.

Iets milder kan ook wel, Arie
Inter633

Berichtdoor Arie 3 » za 19 jan 2019, 16:43

Arie 3

Berichtdoor Gertje24 » zo 20 jan 2019, 10:36

Zullen we Baudet dan een keer proberen Arie3? Hij zal wel tegengewerkt gaan worden door de gevestigde partijen. Maar we weten wat we aan het CDA en VVD hebben. En wij zijn geen multinationals, anders zaten we goed met die twee partijen.
Gertje24

Berichtdoor Arie 3 » zo 20 jan 2019, 21:33

Gertje24 schreef:Zullen we Baudet dan een keer proberen Arie3? Hij zal wel tegengewerkt gaan worden door de gevestigde partijen. Maar we weten wat we aan het CDA en VVD hebben. En wij zijn geen multinationals, anders zaten we goed met die twee partijen.

Waarom niet? Heel noord europa is klaar met de politiek. Het wordt met de dag debieler. Eind deze maand komen de loonstrookjes. Let op de boel ontploft. Stekker gaat er uit.
Arie 3

Berichtdoor econoom » ma 21 jan 2019, 06:45

Iedereen gaat erop vooruit, behalve de agrariërs
econoom

VorigeVolgende

Keer terug naar Forum